


2025-жылдын 20-февралы күнү Майлуу-Суу шаарынын мэриясынын демилгеси менен жумушчу кеңешме өткөрүлдү. Ага мектеп директорлору, колледждердин социалдык жана тарбия иштер боюнча директорлорунун орун басарлары, социалдык кызматтардын жетекчилери, укук коргоо органдарынын өкүлдөрү, аксакалдар кеңешинин мүчөлөрү, ошондой эле мектептердин жана окуу жайларынын ата-энелер комитеттеринин өкүлдөрү катышты.
Жыйындын жүрүшүндө коомдук жайлардагы жаштардын жүрүм-туруму, өспүрүмдөр арасында кылмыштуулукка себепкер болгон факторлор, сабактарды өткөрүп жиберүү, ошондой эле үй-бүлөнүн өспүрүмдөрдү тарбиялоодогу ролу сыяктуу актуалдуу маселелер талкууланды.
Мектеп директорлору балдарды окутуу жана тарбиялоо чөйрөсүндөгү кыйынчылыктарды ортого салышты. Алар көбүнчө сабакка катышпаган жана кылмыштарга катышууга жакын балдар – бул аз камсыз болгон үй-бүлөлөрдүн же ата-энеси чет өлкөлөрдө иштеп жүргөн үй-бүлөлөрдүн балдары экендигин белгилешти. Тийиштүү көзөмөл болбогондуктан, мындай өспүрүмдөр карамсыз калат, бул болсо аларды социалдык жактан терс иштерге тартуунун коркунучун жогорулатат.
Кеңешмеге катышкан өкүлдөр билим берүү мекемелери, социалдык кызматтар жана укук коргоо органдарынын биргелешкен аракеттери аркылуу өспүрүмдөрдүн кылмыштуулугун алдын алуу жана алардын тарбияланышы жана өнүгүшү үчүн жагымдуу шарттарды түзүү зарылдыгын баса белгилешти. Аз камсыз болгон үй-бүлөлөрдөн чыккан балдарга кошумча колдоо көрсөтүү, ата-энелер менен иш алып баруу жана сабактарга катышуу деңгээлин көзөмөлдөө чараларын күчөтүү сунушталды.
Жыйындын жыйынтыгы боюнча өспүрүмдөрдүн кылмыштуулугун алдын алуу жана шаардагы билим берүү мекемелеринде тарбиялык процессти жакшыртуу боюнча конкреттүү кадамдар белгиленди.